Viktig for meg, mens jeg var på ferie, ble å gå inn på bloggene til elevene for å gi tilbakemelding om det de hadde gjort! Ikke så mange innlegg, men noen var det. Artig at det ble viktigere enn å skrive egne innlegg. Dette handler vel mye om lederansvars for prosjektet og ansvarsfølelse for elevene
Samtidig blir det å gi kommentarer en fri rolle, der man kan være mer undrende og spille ball med den man kommenterer?
Samtidig er det viktig at man gjennom et slikt prosjekt utvikler sin kompetanse på å veilede elevene på en bevist måte. Her tror jeg at gode opphevelser, gjennom å følge andre skoleblogger, blir viktig for å få til en utvikling.
Som leder er det viktig at jeg er med på utviklingen for å få til en endring på Sørenget, i forhold til å gjøre undervisningen transparent.
Ga også noen kommentarer til de på studiet og fant mye interessant!
Jeg opplever også at det er stoooor forskjell mellom å være "bloggeren" og det å kommentere på andres blogger. Rollen som kommentator er friere, joda, men ikke mindre utfordrende synes jeg. Du skl gi noe tilbake til en som har gitt deg sjøl noe verdifult.
SvarSlettOg så lurer jeg på om vi på bloggene og mellom bloggerne er på sporet av det noen kaller "distribuert kompetanse"?
Jeg syns det var kult at du satte igang elevene med blogging! Er det ikke som to forskjellige sjangre: å skrive bloggposter og å kommentere?
SvarSlettJa til Kjell Atle, driver vi ikke med å distribuere kompetanse i et sosiokulturelt læringmiljø? :-)